SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri sinein ciddi olan bu dü fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan açhava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı işlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Hassaten SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM belirli bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek sinein meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı bir zaman elan açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Yani SEO sinein en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir sair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çalışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk temizışı esenlar.
Bu dü fehva, sineerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişane elan ticari olduğu sinein sineerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu oranlamak bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü fehva arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan dobra ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.